Zece reguli privind relatia angajator-angajat pentru a conduce cu succes o mica afacere

Tocmai ai trecut printr-un accident grav de masina. Ai multe rani interne si maxilarul rupt. Vei sta in spital cel putin o luna. Maxilarul tau este cusut astfel incat nu poti sa folosesti telefonul. Va merge afacerea ta bine pana cand iti vei reveni? Vor fi clientii tai serviti cum se cuvine cat timp vei lipsi? Daca tocmai ai avut o dezamagire cu privire la aceasta posibilitate, urmatoarea lista te poate ajuta. Informatiile de mai jos, daca vor fi aplicate, te vor scuti de un stres, vor mari productivitatea afacerii, si-ti vor permite sa-ti iei vacanta pe care o meriti cu prisosinta. Iata care sunt primele 10 lucruri pe care le poti face pentru ca afacerea ta sa mearga fara probleme.

1. Angajeaza cu grija.
Majoritatea firmelor angajeaza indivizi pentru anumite slujbe mai degraba decat oameni care sa contribuie la dezvoltarea firmei in viitor. Firma ta este tot atat de buna ca si contributia fiecarui angajat in parte la functionarea ei. De aceea fii atent la cei trei i atunci cand angajezi: inteligenta, initiativa si integritate. Pentru fiecare post, de la receptioner
pana la cel care duce valizele, angajeaza-i doar pe cei mai buni disponibili. In mod asemanator, daca ai angajati care nu se descurca bine, gandeste-te daca merita banii investiti.

2. Construieste o echipa, nu-ti impune ego-ul

Multi angajatori isi lasa ego-ul sa monopolizeze relatiile cu angajatii lor. Nu urma acest model. In schimb, acorda-le angajatilor incredere pentru a-si desfasura activitatea in conditii mai bune. Ai grija ca fiecare angajat in parte sa se simta ca un membru de nepretuit al echipei companiei. Anunta-i pe toti angajatii ca fiecare dintre ei are o contributie la obtinerea produsului final al companiei. Ofera un model de interactiune pozitiva in fiecare moment, intre membrii echipei chiar si atunci cand ideile sau performantele trebuie sa fie corectate.

3. Rasplateste cum se cuvine.
Cand ai angajati buni, rasplateste-i bine din punct de vedere financiar si emotional. Ai grija ca salariul lor sa fie cel putin egal cu cel oferit pe piata. Incearca sa-ti dai seama cat mai des de contributia fiecarui angajat. Poti castiga fidelitatea cuiva printr-un cuvant foarte simplu – multumesc.

4. Implica-te in fiecare tip de munca.

Invata sa rezolvi tu insuti sarcinile fiecarui angajat. Astfel nu numai ca vei castiga un angajat de rezerva din oficiu si un trainer (tu insuti), dar vei avea si un bonus. Daca ii demonstrezi unui angajat ca esti dispus sa inveti sau ai invatat deja sarcinile ei /lui, le comunici ca le apreciezi munca. Fiecare angajat simte nevoia sa stie ca indiferent daca golesc tomberoane, aranjeaza presa sau incheie vanzari importante, munca lor a avut un scop si o valoare.

5. Determina-i pe angajatii tai sa fie flexibili.

Intr-o firma mica, fiecare angajat ar trebui sa stie sa-ndeplineasca macar doua slujbe, in mod special pe latura tehnica si cea de servicii. Pentru sarcini foarte importante, cel putin trei angajati ar trebui sa stie cum sa indeplineasca fiecare slujba. Astfel poti sa ai o rezerva, teoretic vorbind, care poate interveni la nevoie.

6. Deleaga sarcinile, dar nu si conducerea finala
La ce te pricepi mai bine? Esti omul cu cele mai bune idei, cel mai bun agent de vanzari din companie, organizatorul? Descopera-ti cel mai bun talent si apoi deleaga toate celelalte sarcini angajatilor tai. Ofera-le un training adecvat pentru a-si duce la indeplinire sarcinile, anunta-i ca ai incredere in capacitatea lor de a se descurca bine, si apoi lasa-i sa-si desfasoare activitatea. Combinand responsabilitatea cu increderea acordata ii poti determina pe angajati sa lucreze mai cu spor si sa fie mandri de rezultatele finale. In acelasi timp trebuie sa te mentii in postul de conducere. Pe fiecare vapor bine condus, capitanul are ultimul cuvant, iar tu esti inca un capitan, chiar daca unul benign.

7. Comunica, comunica, comunica.

Trebuie sa comunici cu angajatii, sa le ceri parerea si sa le corectezi greselile in mod constructiv. In acelasi timp trebuie sa creezi o atmosfera care sa-i incurajeze sa comunice cu tine. Angajatii si clientii tai sunt cele mai bune surse cu ajutorul carora poti afla cat de bine iti merge afacerea si ce poti face pentru a o imbunatati. Acorda-le atentie si unora si altora.

8. Pune suflet in tot ceea ce faci si incurajeaza acest comportament si printre angajati

Mandria fata de produsele sau serviciile companiei se propaga de sus in jos. Daca nu te straduiesti indeajuns sau daca trimiti un produs mai prost clientului le transmiti angajatilor tai ca nu-ti respecti nici clientii nici munca. Angajatii tai vor adopta acelasi comportament. Daca esti un exemplu de persoana muncitoare, intervenind mereu atunci cand este nevoie, aratand ca-ti pasa de colegii din echipa, straduindu-te sa fii cel mai bun in domeniul tau, si preocupandu-te de obtinerea profitului, acei angajati care merita sa ramana in companie iti vor urma exemplul.

9. Incurajeaza inovatia si creatiile proprii
Ofera-le angajatilor tai o miza pentru viitor. Stabileste o sedinta, o data pe luna, in care angajatii sa ofere sugestii cu privire la imbunatatirea produsului, serviciului, eficacitatii sau profitului. Incurajeaza pozitiv aceste actiuni.

10. Gaseste o persoana care sa-ti poata tine locul in anumite situatii
Nici un general nu pleaca la lupta fara un maior care sa-I poata inlocui in caz ca va fi doborat de gloante. Tu esti pe post de general al afacerii tale si trebuie sa te comporti ca atare. Gaseste o persoana de incredere in companie, care sa aiba aceleasi obiective, idealuri si un stil asemanator cu al tau in afaceri. Pregateste-l /o asa cum trebuie. Informeaza-i si pe ceilalti angajati ca respectiva persoana se bucura de increderea si autoritatea ta cat timp tu lipsesti. Dupa ce ai realizat si acest lucru, ia-ti concediu si testeaza teoria. Daca ai respectat toti pasii de la 1 la 9, afacerea ta va merge fara probleme, iar starea ta de sanatate se va echilibra din nou.