Socializarea la locul de munca

In strainatate pana de curand firmele/ deartamentele de resurse umane comunicau cu angajatii prin postarea unor filmulete despre companie, ii faceau angajatului training de o zi.

In timp, acest tip de comunicare si-a pierdut eficienta. Pentru o strategie extrem de importanta vizand succesul unei organizatii au inceput a se aplica noi forme de comunicare. Cea mai la indemana practica folosita in resursele umane pentru a grabi socializarea este comunicarea online – folosita chiar inainte ca cineva sa se angajeze in companie. O alta forma de socializare la birou sunt petrecerile din pragul sarbatorilor, unde angajatii unei firme pot fi impreuna intr-un loc, sa socializeze, sa se cunoasca mai bine iar de cele mai multe ori acestea sunt bune metode de motivare.
Nu este o tragedie daca colegii nu-ti sunt cei mai buni prieteni. Unii oameni sunt mai putin sociabili decat altii. E o regula nescrisa: in orice grup va exista o persoana cunoscuta drept „sufletul petrecerii” si cel putin o persoana foarte retrasa, care va evita pana si contactul vizual cu cei din jur.
Tu trebuie sa fii capabil sa schimbi mai mult de doua cuvinte cu o persoana alaturi de care iti petreci cea mai mare parte a zilei, iar asta nu tine numai de cat esti de sociabil.
Una dintre cele mai eficiente solutii este sa incerci sa ti-i apropii pe colegi facand pentru ei mici gesturi care par neinsemnate, dar care pot face diferenta dintre „un coleg” si „prietenul de la serviciu”.