Despre consilierea profesionala

După consilierea şcolară şi consilierea privind ocuparea unui loc de muncă, consultanţa în carieră , un domeniu relativ nou în Romania, şi-a dovedit eficienţa în mai toate cazurile de până acum.
Privită mai degrabă ca un serviciu dedicat în exclusivitate şomerilor sau persoanelor care îşi caută un loc de muncă, consultanţa în carieră nu este nici pe departe un serviciu exclusivist, ci o formă de asistenţă continuă, acordată unei persoane sau unui grup de persoane, în procesul complex de adaptare la mediul schimbător al pieţei muncii.
Consilierul în carieră este cel ce ajută, prin metode şi instrumente specifice, la identificarea aptitudinilor necesare pentru practicarea cu succes a unei profesii, la descoperirea intereselor sau preferinţelor pentru o meserie dar şi la evaluarea, într-un mod realist a şanselor de reuşită, explică Iulian Sîrbu, Consultant în Carieră – certificat GCDF.
Iată 4 avantaje pe care cu siguranţă le vei avea dacă apelezi la un serviciu de consultanţă în carieră certificat:

1. Obţinerea unei autocunoaşteri profunde
Procesul de consiliere în carieră, realizat de consilieri profesionişti, certificaţi, urmăreşte întotdeauna să ajute clientul să atingă punctul în care îşi cunoaşte pe deplin caracteristicile de personalitate, punctele tari, valorile personale, interesele profesionale, abilităţile şi competenţele sale, adică acele elemente care îi vor indica domeniul profesional în care va obţine cele mai mari satisfacţii. Consilierul în carieră vă va furniza teste construite în mod profesionist, ce vă vor arăta caracteristicile care vă definesc şi pe baza cărora vă veţi construi planul de carieră. Astfel, nu veţi mai fi afectată de sentimentul de nesiguranţă, de dorinţa de schimbare a orientării profesionale pentru a scăpa de starea de frustrare, de nemulţumire la locul de muncă.

2. Dezvoltarea abilităţilor de gestionare a carierei de-a lungul întregii vieţi
Consilierea în carieră urmăreşte ca, dincolo de soluţionarea unei probleme punctuale, să sprijine clientul în dezvoltarea propriilor abilităţi de gestionare a carierei pe toată perioada vieţii, astfel încât acesta să nu mai fie nevoit pe viitor să apeleze la sprijinul consilierului. Veţi învăţa tehnici pe care le veţi putea utiliza de fiecare dată când veţi întâlni un obstacol în viaţa profesională sau în cea personală sau atunci când veţi dori să vă dezvoltaţi: cum să vă evaluaţi abilităţile, valorile, interesele; cum să luaţi decizii în mod corect; cum să vă setaţi obiective şi cum să vă construiţi planuri de acţiune pentru atingerea lor; cum să vă documentaţi în legătură cu o companie, o profesie sau cu tendinţele de pe piaţa forţei de muncă; cum să vă redactaţi CV-ul şi scrisoarea de intenţie şi cum să vă pregătiţi pentru interviu etc.

3.Acces la informaţii corecte şi relevante
Atunci când întâmpinaţi un obstacol legat de carieră, următorul pas, după ce aţi reuşit să vă cunoaşteţi foarte bine, este să vă documentaţi despre mediul exterior legat de subiectul deciziei pe care trebuie să o luaţi: informaţii despre piaţa muncii, despre modul în care decurge un interviu de angajare, despre competenţele cerute de angajatori în diferite domenii, despre proceduri legale, redactarea CV-ului potrivit într-o industrie anume etc.
Multitudinea informaţiilor pe care le obţinem din diverse surse este copleşitoare. Acestea pot fi neclare, contradictorii şi dificil de sistematizat. Le puteţi găsi ca fiind prea generale şi dificil de adaptat situaţiei dumneavoastră. De asemenea, nu aveţi garanţia că acele date sunt corecte, că provin de la profesionişti sau de la persoane bine intenţionate.
Prin natura muncii sale, consilierul în carieră este mereu la curent cu tendinţele pieţei muncii, cu cele mai bune practici legate de domeniul dezvoltării profesionale şi personale, este o persoană care a studiat cele mai eficiente metode de management al carierei. Apelând la serviciile unui consilier în carieră certificat, aveţi garanţia că vă ghidaţi după informaţii corecte, adaptate situaţiei dumneavoastră.

4. Asistenţă în căutarea şi obţinerea unui job
Cu toţii ştim cât de frustrantă şi descurajantă poate fi uneori căutarea unui loc de muncă potrivit aşteptărilor noastre. Numărul foarte mare de oameni care aplică pentru o poziţie face ca şansele de a vă fi citit CV-ul, atunci când aplicaţi pentru un job pe site-urile de recrutare, să fie foarte mici. Poate că v-aţi întrebat cum să vă structuraţi CV-ul, ce informaţii să includeţi şi pe care să le lăsaţi deoparte. Sau poate că aţi avut dificultăţi să redactaţi acea scrisoare de intenţie care să îl determine pe recrutor să vă sune şi să vă cheme la interviu. De asemenea, situaţia unui interviu vă poate crea emoţii descurajante şi vă poate inhiba în faţa unor întrebări dificile ale angajatorului.
Consilierul în carieră este un profesionist pregătit să vă ghideze prin tot procesul de căutare şi obţinere a unui loc de muncă. El vă poate oferi cele mai eficiente strategii de identificare a job-ului dorit, vă poate învăţa cum să vă maximizaţi şansele de a avea CV-ul citit, vă poate învăţa ce tip de CV şi scrisoare de intenţie să alegeţi şi cum să redactaţi aceste documente pentru a impresiona angajatorul. Consilierul va simula pentru dumneavoastră situaţia unui interviu. Într-un mediu confortabil, vă veţi obişnui cu sentimentul de a fi în faţa angajatorului. Consilierul vă va ajuta să vă pregătiţi răspunsurile pentru întrebările recrutorului, să învingeţi emoţiile negative şi să creaţi cea mai bună impresie din toate punctele de vedere.