Principalele motive pentru care nu ai încă un loc de muncă

A găsi un job este o provocare. A găsi un job bun, ținând cont de faptul ca exista foarte mulți candidați pe piața și puține joburi bune, este o provocare și mai mare. În ciuda acestui lucru, există pe piață oameni care reușesc să facă asta, fără pile și noroc.
Dacă încă nu te numeri printre ei, iată câteva motive pentru care nu ești încă angajat:

Nu știi ce vrei.
Daca tot ce știi este ca vrei un job „bun”, fără să înțelegi mai clar ce înseamnă acesta pentru tine, pentru ce domenii te potrivești mai bine si ce domenii te motivează, nu e de bine. O să transmiți asta angajatorului și o să perceapă ca a te angaja pe tine este un risc. Ce angajator bun vrea să angajeze o persoana fără direcție, care nu are o cale și se duce în toate direcțiile? A-ți clarifica direcția de carieră este primul pas important pe care ai nevoie sa-l faci.
Te răzgândești.
Uneori, poți să ai impresia că știi ce vrei, dar dacă te gândești mai bine, descoperi mai multe, îți dai seama ca ceea ce credeai că îți dorești nu este ceea ce vrei cu adevărat. Astfel, apar situații de pildă, în care ești chemat la interviu pentru un job și, pe parcursul procesului de recrutare, te răzgândești și pierzi interesul în acel job. O cale bună de a pierde credibilitatea în fața angajatorului sau firmei de recrutare, care nu va mai dori sa aibă de-a face cu tine și a doua oara.
Pornești cu obiective nerealiste.
Mulți oameni cu care vorbesc au o imagine total nerealistă asupra procesului de angajare. Au senzația că ar trebui sa reușească să se angajeze în câteva săptămâni, după ce au aplicat la doar câteva joburi, eventual și pe o poziție de specialist, pentru ca au un masterat în domeniu. Plecând la drum cu astfel de așteptări, nu pun suficient efort în procesul de angajare, țintesc joburi la care încă nu au acces, iar apoi se mira de ce nu sunt chemați la interviu.
Ai un CV care nu spune nimic.
Peste 90% din CV-urile pe care le citesc au câteva mari probleme: în primul rând nu arată profesionist, creează impresia ca au fost făcute în jumătate de ora, iar pe lângă asta, nu demonstrează cu adevărat competentele și atuurile candidatului, nu îl diferențiază de celelalte sute de candidați pentru același job. Este foarte greu să te angajezi dacă pornești la drum cu un astfel de CV. Ai nevoie de un CV mult mai puternic, care să funcționeze ca o reclamă personală.
Nu valorifici momentele cheie din piață.
Piața joburilor are și ea un puls al ei, pe care este important să-l cunoști și să te adaptezi la el, pentru a-ți crește șansele de a obține un job bun. De pildă, primăvara și toamna se fac mult mai multe angajări decât vara și iarna. Sunt mult mai multe joburi pe piață în aceste perioade. Dar dacă le ratezi, după aceea vei avea mult mai multă bătaie de cap în celelalte perioade. Această perioadă, de pildă, este una ideală pentru a-ți căuta un job. Dacă nu o valorifici, riști să stai pe bară până la toamnă.
Aplici pasiv la joburi.
Cei mai mulți oameni se rezumă în procesul de căutare a unui job la a căuta pe site-uri de recrutare sau a trimite CV-ul (de obicei nesolicitat), companiilor care-i interesează. Sunt pe piață în acest moment mii de oameni care fac exact aceste doua lucruri. Sunt două strategii extraordinar de pasive de angajare, care produc de obicei rezultate marginale. Ai nevoie să apelezi la strategii active de angajare, cum ar fi să faci networking, să contactezi direct angajatorii și să mergi la târguri de cariera.
SFATURI PENTRU CEI AFLAȚI ÎN CĂUTAREA UNUI LOC DE MUNCĂ:
Căutarea unui loc de muncă poate reprezenta un loc de muncă în sine. Cu cât căutați mai mult, cu atât mai greu este să rămâneți concentrat și cu o atitudine pozitivă. Pentru a vă fi mai ușor, organizați-vă căutarea, folosiți-vă timpul cu creativitate și lucrați prin intermediul rețelelor de căutare.
Transformați tot ce faceți în demersul dumneavoastră de căutare într-un posibil contact. La muncă, la biserică, în întâlnirile cu părinții colegilor de școală ai copiilor dumneavoastră, cu vecinii, toate persoanele cu care stați de vorbă vă pot ajuta la un moment dat. Dacă vă este greu, la început, să vă formați o rețea de contacte, începeți cu persoane pe care le cunoașteți bine. Pe măsură ce vă simțiți mai confortabil, veți fi in stare să comunicați cu aproape oricine. Cine știe? Poate că persoana din fața dvs. de la magazin să vă fie viitorul șef.
Creați-vă un program zilnic în care să dați telefoane, căutare pe Internet, comunicare cu persoane care vă pot ajuta și intervieva. Asigurați-vă că ieșiți din casă in fiecare zi și vorbiți cu lumea pentru a nu fi pus in situația de a pierde contacte care vă pot oferi ocazii valoroase de a vă găsi un loc de muncă.
Identificați piața locurilor de muncă în funcție de locație, industrie, dimensiunea companiei și cerințele postului. Sunteți dispus să vă mutați pentru a lucra pe postul respectiv? Priceperea dvs se poate aplica la mai multe domenii? sunteți bun la vânzări, de exemplu, și probabil că puteți vinde orice de la pantofi la calculatoare.
Surse de informare pe care le puteți aborda:
Inspectoratul Teritorial de Muncă este o instituție ce oferă un serviciu gratuit pentru a ajuta firmele să înștiințeze solicitanții în legătură cu posturile vacante. De asemenea, ITM-ul oferă servicii de consiliere profesională, informări despre cursuri de calificare și recalificare.
Centrele de plasare a forței de muncă. Acestea creează, de obicei, anumite baze de date ale ofertelor de locuri de muncă și ale celor care își caută un loc de muncă.
Mass-media. Presă, ziarele cotidiene sau săptămânale, reclame la radio, pagini de informare la televiziune, etc. Nu pierdeți din vedere că există un decalaj între momentul în care firma dă anunțul și momentul apariției lui în ziar. De multe ori, până se citește anunțul, postul este deja ocupat. De aceea este bine să se contacteze firma cât mai repede, după citirea anunțului.
Internetul. Există site-uri speciale care se ocupă de ocuparea posturilor vacante și care intermediază legătura dintre angajatori ș potențialii angajați.
Târgurile locurilor de muncă. La aceste târguri, angajatorii își prezintă (prin tehnici proiective) ofertele de locuri de muncă și descriu firmele/instituțiile, se prezintă modele de CV-uri, se organizează simulări de interviu, se organizează diferite seminarii și conferințe cu scopul de informare, conștientizare, sensibilizare a firmelor participante și a persoanelor care caută un loc de muncă.
Anunțuri postate în vitrinele magazinelor, în apropierea firmelor angajatoare de genul :”Angajăm …….. – telefon ………………”.